31/8/14

Το Πολεμικό Ναυτικό εισέρχεται στην εποχή της “Προδραστικής Συντήρησης”


rounded_corners
Σε μία εποχή που το κόστος αποτελεί τον κύριο και κρίσιμο παράγοντα σε κάθε παραγωγική διαδικασία είτε αυτή αφορά στη βιομηχανία, στην εμπορική ναυτιλία αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις, μια συζήτηση για τα οικονομικά αλλά και επιχειρησιακά οφέλη, που προσφέρει η σύγχρονη τεχνολογία αποκτά τη δική της ξεχωριστή σημασία.
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο βρίσκεται σε εξέλιξη μια δυναμική συνεργασία μεταξύ του Ε.Μ.Π. και του Π.Ν. μέσω της πιλοτικής εγκατάστασης στη φρεγάτα τύπου “S” F-461 ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ ενός διαγνωστικού συστήματος που αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΘΣ/ΕΜΠ), στα πλαίσια υιοθέτησης της πλέον σύγχρονης μεθόδου συντήρησης αεριοστροβίλων (και λοιπών μηχανημάτων), γνωστής ως Προδραστικής Συντήρησης (Proactive Maintenance) με στόχο την επίτευξη μέγιστης λειτουργικότητας, αξιοπιστίας, αλλά και αύξησης της διάρκειας ζωής αυτών.

Για να κατανοηθεί η έννοια και αξία της Προδραστικής Συντήρησης είναι απαραίτητο να παρουσιάσουμε τα στάδια εξέλιξης των μεθόδων συντήρησης, τα οποία μπορούν να συνοψιστούν ως ακολούθως [1]:
  1. Κατασταλτική Συντήρηση (Reactive Maintenance)
Η φιλοσοφία αυτής της μεθόδου συνοψίζεται στο ρητό “Φτιάξε το μόλις χαλάσει”. Αποτελεί την πρώτη, χρονολογικά, μέθοδο συντήρησης και εφαρμόστηκε από την έναρξη της βιομηχανικής επανάστασης έως και τις αρχές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Σύμφωνα με αυτή την μέθοδο το μηχάνημα σε μία παραγωγική αλυσίδα λειτουργεί αδιάκοπα, έως ότου παρουσιάσει βλάβη. Όταν συμβεί αυτό, η παραγωγή διακόπτεται, η βλάβη επιδιορθώνεται και αμέσως μετά αποκαθίσταται η συνέχιση της παραγωγής.
Αν και πρωτόγονη στη φιλοσοφία της, η μέθοδος αυτή βρίσκει εφαρμογή ακόμη και σήμερα σε ορισμένα μηχανήματα, όπου το κόστος αποκατάστασης της βλάβης είναι μικρό και η διακοπή της λειτουργίας τους δεν επηρεάζει σημαντικά τη γραμμή παραγωγής.
  1. Προληπτική (Περιοδική) συντήρηση (Preventive Maintenance ή PMS)
H φιλοσοφία αυτής της μεθόδου μπορεί να διατυπωθεί απλά ως “Φτιάξε το πριν χαλάσει”. Επικράτησε παγκόσμια με το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και έχει σαν σκοπό την πρόληψη βλαβών με εκτέλεση εργασιών συντήρησης βάσει οδηγιών του κατασκευαστή με γνώμονα είτε τις ώρες λειτουργίας των μηχανημάτων είτε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Η εκτίμηση των κριτηρίων για την εκτέλεση μιας εργασίας συντήρησης γίνεται συνήθως από τον κατασκευαστή του μηχανήματος με βάση στατιστικά στοιχεία διάρκειας ζωής εξαρτημάτων, χρόνους μεταξύ βλαβών (MTBF), componentstress analysis, fatigue analysis κλπ.
Η εν λόγω μέθοδος υπήρξε πρωτοποριακή για την εποχή της, κυρίως από τη δεκαετία του 70 και μετά, λόγω της δυνατότητας τυποποίησης που πρόσφερε και κατάφερε να μειώσει δραστικά τον αριθμό βλαβών και να αυξήσει την αξιοπιστία των μηχανημάτων. Η επανάσταση των Η/Υ της εποχής εκείνης συντέλεσε στην ευρεία αποδοχή και καθιέρωση της μεθόδου συντήρησης PMS. Πληθώρα αυτοματοποιημένων συστημάτων παρακολούθησης προγραμμάτων συντήρησης μηχανημάτων έκαναν την εμφάνισή τους, κατά κύριο λόγο κατόπιν απαίτησης μεγάλων νηογνωμόνων (classification societies) όπως DNV, GL κ.α, ως απαιτητά για την πιστοποίηση και αποδοχή της μεθόδου συντήρησης. Το οικονομικό αλλά και το επιχειρησιακό όφελος σε σχέση με την πρώτη μέθοδο είναι προφανές. H Προληπτική (Περιοδική) συντήρηση εφαρμόζεται σήμερα στο ΠΝ στην πλειοψηφία των μηχανημάτων των Πολεμικών Πλοίων. Αν και αρκετά αποτελεσματική, παρουσιάζει βασικά μειονεκτήματα. Ενδεικτικά αναφέρονται τα ακόλουθα:
  • Για την εφαρμογή της απαιτείται ύπαρξη σημαντικού φόρτου αμοιβών για κάθε μηχάνημα τόσο επί των πλοίων όσο και σε φόρτο βάσεως με επακόλουθο την δαπάνη πολλών χρημάτων σε υλικά και την αύξηση του διαχειριστικού κόστους.
  • Σε κάθε επιθεώρηση που εκτελείται, αντικαθίστανται όλα τα προβλεπόμενα από το PMS αμοιβά, ασχέτως αν έχουν πρόβλημα ή όχι.
  • Η εκτέλεση της συντήρησης γίνεται σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα ακόμη και εάν το μηχάνημα δεν παρουσιάζει προβλήματα στην λειτουργία του.
  • Η εκτέλεση Προληπτικής (Περιοδικής) συντήρησης κατά τη διάρκεια επιχειρησιακών υποχρεώσεων του Πολεμικού Πλοίου είναι σε πολλές περιπτώσεις δυσχερής.
  • Δεν αποκλείεται ο κίνδυνος ξαφνικής βλάβης πριν την προγραμματισμένη εκτέλεση συντήρησης λόγω αστοχίας υλικών, ελαττωματικών αμοιβών, κακής τοποθέτησης, κακής χρήσης κλπ.
  • Η πιθανότητα εμφάνισης δυσλειτουργίας μετά την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης είναι υπαρκτή, καθόσον οι εργασίες αποσυναρμολόγησης και επανασυναρμολόγησης του μηχανήματος αποτελούν πιθανή αιτία πρόκλησης νέας βλάβης.
  1. Διαγνωστική συντήρηση (Condition Based Maintenance)
Τα παραπάνω μειονεκτήματα καλείται να αντιμετωπίσει μια νέα μέθοδος συντήρησης η βασική αρχή της οποίας είναι “Φτιάξε το, όταν αρχίσει να παρουσιάζει πρόβλημα”. Η μέθοδος αυτή εμφανίζεται με διάφορες ονομασίες όπως Condition Base Maintenance, Predictive maintenance, Reliability Maintenance, ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής της, και ξεκίνησε να εφαρμόζεται σε Υ/Β του Αμερικανικού Π.Ν. τη δεκαετία του 60. Σήμερα το Αμερικάνικο Π.Ν. έχει ενσωματώσει τη μέθοδο Predictive Maintenance στη συντήρηση των μηχανημάτων μέσω της δημιουργίας των Reliability Centered Maintenance (RCM) και Condition Based Maintenance Plus (CBM+)1.
Σύμφωνα με αυτή τη μέθοδο παρακολουθούνται συγκεκριμένες παράμετροι λειτουργίας των μηχανημάτων και η επέμβαση γίνεται, όταν αυτές αρχίζουν να ξεπερνούν κάποια προκαθορισμένα όρια. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εφαρμογής αυτής της μεθόδου στο Π.Ν. αποτελούν οι μετρήσεις υπάρξεως μεταλλικών ρινισμάτων στο έλαιο λιπάνσεως των αεριοστροβίλων των Φ/Γ και ΠΤΜ, μέσω ειδικών αισθητήρων (Chip Detectors).
Η αντικατάσταση της Προληπτικής (Περιοδικής) συντήρησης με μεθόδους Condition Based Maintenance βοήθησε την παγκόσμια βιομηχανία στην δραστική μείωση κόστους αγοράς, αποθήκευσης, διαχείρισης αμοιβών, ενώ παράλληλα αύξησε την επιχειρησιακή αξιοπιστία των μηχανημάτων και μείωσε τις ξαφνικές βλάβες. Παρόλα αυτά όμως, εκείνο το οποίο δεν κατάφερε να βελτιώσει είναι η ΑΥΞΗΣΗ του χρόνου ζωής ενός μηχανήματος.
  1. Προδραστική Συντήρηση (Proactive Maintenance)
Την αδυναμία αυτή της προηγούμενης μεθόδου έρχεται να καλύψει η Προδραστική Συντήρηση (Proactive Maintenance), η οποία μελετά τη συμπεριφορά του μηχανήματος με βάση το χρονικό μιας βλάβης. Η βασική ιδέα της μεθόδου είναι ο έλεγχος ενός μηχανήματος με τέτοιο τρόπο, ώστε να επιτευχθεί ο εντοπισμός της αιτίας (Root Cause Failure) που ευθύνεται για μια βλάβη, πριν αυτή ακόμη προκληθεί καθώς και η εξάλειψη της αιτίας, πριν επεκταθεί. Σκοπός της μεθόδου δεν είναι μόνο να εντοπίσουμε την βλάβη σε πρόωρο στάδιο (πριν ακόμη μπορέσουμε με άλλη μέθοδο να την αντιληφθούμε) αλλά και να υποδείξει τον τρόπο για να εμποδίσουμε την οποιαδήποτε μελλοντική εμφάνιση βλάβης (“Fix it once and fix it forever”). H υλοποίηση της μεθόδου Προδραστικής Συντήρησης γίνεται κατά κύριο λόγο με την ανάλυση των κραδασμών των μηχανημάτων χωρίς βέβαια να αποκλείονται και άλλες δευτερεύουσες μέθοδοι (InfraRed Thermography και Oil Particle Analysis).
Η εφαρμογή της μεθόδου Προδραστικής Συντήρησης προσφέρει τα ακόλουθα οφέλη:
  • Αδιάλειπτη λειτουργία μηχανημάτων
  • Μείωση απρόβλεπτων διακοπών λειτουργίας στο ελάχιστο
  • Μείωση κόστους συντήρησης και επισκευής
  • Επέκταση ορίου ζωής μηχανημάτων
  • Ακριβής διάγνωση αιτίας βλάβης μηχανήματος
  • Τήρηση ημερολογίου ελέγχου μηχανημάτων
  • Αποθήκευση δεδομένων για μελλοντική αξιοποίηση
  • Εξοικονόμηση μεγάλου ποσού χρημάτων
Η εφαρμογή της μεθόδου Προδραστικής Συντήρησης στο ΠΝ [1]
Tο Π.Ν πρωτοποριακά εφάρμοσε μεθόδους συντήρησης όπως το PMS καθώς επίσης και τη μέθοδο ελέγχου μηχανημάτων μέσω μέτρησης της μέσης τιμής κραδασμών σε εποχές που η ελληνική βιομηχανία ξεκινούσε τα πρώτα βήματα στον τομέα του Programmed Maintenance System. Με αυτό τον τρόπο έδειξε το δρόμο της εξέλιξης στον τομέα συντήρησης στην εγχώρια βιομηχανία και στη εμπορική ναυτιλία σε εποχές, που όλα αυτά αντιμετωπίζονταν με επιφυλακτικότητα.
Η λήψη μετρήσεων κραδασμών μηχανημάτων με τη μέθοδο μέσης τιμής αποτελεί εδώ και σειρά ετών αναπόσπαστο κομμάτι των ελέγχων, που εκτελούνται στα πολεμικά πλοία. Τα συνεργεία κραδασμών των Ναυστάθμων Σαλαμίνας και Κρήτης ξεκίνησαν τα τελευταία χρόνια μια προσπάθεια εφαρμογής μεθόδων Διαγνωστικής και Προδραστικής Συντήρησης (Condition Based Maintenance και Proactive Maintenance) με την προμήθεια εξοπλισμού μέτρησης κραδασμών που απαιτείται για την εφαρμογή της μεθόδου Vibration Analysis. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει συσκευή μετρήσεως κραδασμών με δυνατότητα αποθήκευσης των δεδομένων της μέτρησης, επιταχυνσιόμετρα για τη λήψη των δεδομένων, ολοκληρωτές (integrators) για την μετατροπή του μεγέθους επιτάχυνσης σε ταχύτητα μετατόπισης των στρεφόμενων τμημάτων του μηχανήματος, λογισμικό για την φασματική ανάλυση των δεδομένων.
Μολαταύτα, η εφαρμογή της μεθόδου αυτής με τον καιρό ατόνησε. Σημαντικός λόγος υπήρξε η μη κατηγοριοποίηση των μηχανημάτων σε κρίσιμα και μη, με συνέπεια τη συγκέντρωση τεραστίου όγκου δεδομένων για την ανάλυση ανά πλοίο. Επί παραδείγματι στην περίπτωση μίας Φρεγάτας στην οποία ελέγχονται περίπου πενήντα (50) μηχανήματα, ο συνολικός αριθμός μετρήσεων είναι τριακόσιες (6 μετρήσεις/μηχάνημα). Είναι προφανές ότι τέτοιος όγκος δεδομένων είναι αδύνατο να επεξεργαστεί από το υπάρχον προσωπικό σε επίπεδο ανάλυσης φάσματος συχνότητας, καθώς η ανάλυση εκάστου μηχανήματος απαιτεί πολύωρη εργασία, ενώ υφίσταται πάντα η περίπτωση να απαιτηθεί λήψη επιπρόσθετων μετρήσεων και αναλύσεων στην περίπτωση, που εντοπισθεί ασαφής ή λανθασμένη μέτρηση.
Άλλος σοβαρός λόγος για τη μη εισέτι επιτυχή εφαρμογή ενός προγράμματος Προδραστικής Συντήρησης αποτέλεσε η κατά καιρούς δανειοληψία μηχανημάτων (π.χ κινητήρων, γεννητριών, αντλιών κ.α) που εκτελείται σε περιπτώσεις αιφνίδιων βλαβών. Συνέπεια μιας δανειοληψίας είναι η ακύρωση μεγάλου όγκου δεδομένων λειτουργίας καθώς και εκτιμήσεων υπολοίπου χρόνου λειτουργίας (trend analysis), που μέχρι τότε είχαν ληφθεί. Η εξάρμωση και επανατοποθέτηση ενός μηχανήματος αλλάζει πληθώρα στοιχείων ακουστικής ανάλυσης καθόσον εισέρχονται νέες παράμετροι όπως ευθυγράμμιση, σύσφιξη κοχλιών συγκράτησης, βάση έδρασης μηχανήματος, λειτουργική κατάσταση εξαρτώμενων μηχανημάτων κ.α.
Μπορεί λοιπόν όλες οι παραπάνω προσπάθειες που έγιναν το διάστημα των τελευταίων ετών για την εκτέλεση ανάλυσης κραδασμών μηχανημάτων να είχαν αποδώσει μόνο αποσπασματικά αποτελέσματα, απέδειξαν όμως ότι το Π.Ν. έχει και τα μέσα και την ικανότητα να εφαρμόσει ολοκληρωμένα και αποτελεσματικά αυτό το σύγχρονο μοντέλο συντήρησης. Για αυτό και επανήλθε εκ νέου με σκοπό να εφαρμόσει μεμονωμένα και σταδιακά τούτη τη φορά (ξεκινώντας από τους αεριοστρόβιλους Rolls-Royce Olympus/Tyne των φρεγατών τύπου “S” και κατόπιν και στους General Electric LM2500 των φρεγατών Meko-200HN) την αυτή μέθοδο αξιοποιώντας την ευρεσιτεχνία του διαγνωστικού συστήματος του ΕΘΣ/ΕΜΠ.
Βασικές λειτουργίες του διαγνωστικού συστήματος [2]
  • Μέτρηση φυσικών ποσοτήτων οι οποίες χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του αεριοστροβίλου, όπως αεροθερμοδυναμικά μεγέθη και κραδασμούς.
  • Επεξεργασία μετρήσεων και εξαγωγή διαγνωστικής πληροφορίας με την εφαρμογή κατάλληλων μεθόδων διαγνωστικής, κάποιες εκ των οποίων έχουν αναπτυχθεί στο Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών.
  • Εκτίμηση πληροφορίας και ενημέρωση χρήστη για την κατάσταση της μηχανής, αλλά και για τη θέση της και το είδος της πιθανής βλάβης.
Πιο αναλυτικά, το σύστημα πρόσκτησης δεδομένων (Data Acquisition), πραγματοποιεί απευθείας μετρήσεις θερμοδυναμικών μεγεθών και μετρήσεις που αφορούν τη μηχανική συμπεριφορά του κινητήρα (κραδασμοί). Τη μέτρηση των παραπάνω μεγεθών ακολουθεί η επεξεργασία τους ώστε να διαπιστωθεί η αξιοπιστία τους και ταυτόχρονα να εντοπιστεί πιθανή βλάβη μετρητικού οργάνου. Στη συνέχεια, οι προσκεκτημένες μετρήσεις αποθηκεύονται ανά προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα σε τρεις βάσεις δεδομένων, τύπου Microsoft Access, ώστε να είναι δυνατή η επεξεργασία της από ευρέως διαδεδομένα εμπορικά πακέτα. Οι τρεις βάσεις διαφέρουν ως προς το χρονικό διάστημα μεταξύ των δεδομένων.
Η θερμοδυναμική ανάλυση (Thermodynamic Analysis) περιλαμβάνει την επεξεργασία των προσκεκτημένων μετρήσεων, που αφορούν θερμοδυναμικά μεγέθη, με τη μέθοδο της προσαρμοσμένης μοντελοποίησης. Με αυτόν τρόπο, πραγματοποιείται προσδιορισμός του πλήρη κύκλου της μηχανής, αλλά και παραμέτρων ενδεικτικών για τη λειτουργία της μηχανής. Ο καθορισμός της κατάστασης του κινητήρα προκύπτει από τη σύγκριση των τιμών των λειτουργικών παραμέτρων  με αντίστοιχες προκαθορισμένες τιμές αναφοράς που αντιστοιχούν σε υγιή μηχανή.  Βασική λειτουργία του διαγνωστικού συστήματος αποτελεί και η παρακολούθηση της θερμοκρασίας εξόδου των καυσαερίων (EGT Monitoring). Η συγκεκριμένη θερμοκρασία συνιστά ένδειξη της κατάστασης του θαλάμου καύσης. Το διαγνωστικό σύστημα εκτελεί απευθείας ανάλυση (On-Line) του θερμοκρασιακού προφίλ που καταγράφεται από τα 10 θερμοστοιχεία, που είναι τοποθετημένα στην έξοδο του στροβίλου. Η ένδειξη κάθε θερμοστοιχείου αντιστοιχεί σε κάθε έναν από τους 10 καυστήρες του σωληνωειδούς θαλάμου καύσης. Ο εντοπισμός κάποιας βλάβης στο θάλαμο καύσης ή κάποιου θερμοστοιχείου γίνεται με την εφαρμογή τριών μεθόδων. Η πρώτη είναι η παρακολούθηση του EGT Spread, δηλαδή της διαφοράς της μέγιστης από την ελάχιστη τιμή της μετρούμενης θερμοκρασίας, ενώ η δεύτερη είναι η παρατήρηση της μέγιστης απόκλισης από τη μέση τιμή (Maximum deviation from average). Τέλος, η τρίτη μέθοδος είναι ο υπολογισμός των ανηγμένων θερμοκρασιακών διαφορών (RTD: Reduced Temperature Deviations) μεταξύ του τρέχοντος θερμοκρασιακού προφίλ και του προφίλ αναφοράς, δηλαδή του προφίλ που αντιστοιχεί στην υγιή κατάσταση της μηχανής. Ο χρήστης ενημερώνεται άμεσα από το σύστημα  για την υγιή ή μη κατάσταση της μηχανής. Επίσης, λειτουργία του συστήματος αποτελεί η ανάλυση κραδασμών (Vibration Analysis) και η προσομοίωση λειτουργίας (Engine Simulation).
Κάποια από τα κύρια χαρακτηριστικά της ανάλυσης κραδασμών είναι ο έλεγχος ορίων συναγερμού των συνολικών επιπέδων κραδασμού, η ανάλυση φάσματος των χρονικών σημάτων κραδασμού με σκοπό τον εντοπισμό της πηγής των κραδασμών και η ανάλυση πρόγνωσης, δηλαδή η πρόβλεψη του χρόνου όπου το συνολικό κραδασμών θα ξεπεράσει το επίπεδο συναγερμού.  Με την προσομοίωση λειτουργίας δίνεται η δυνατότητα στο χρήστη για προσομοίωση του κινητήρα σε επιλεγμένες συνθήκες. Ειδικότερα, ο χρήστης μπορεί να εξετάσει την επίδραση των λειτουργικών συνθηκών, της κατάστασης των συνιστωσών του κινητήρα αλλά και των μηχανικών παραμέτρων, όπως ο τύπος του καυσίμου, στη λειτουργία της μηχανής. Εν προκειμένω, η αυτή προσομοίωση λαμβάνει χώρα με τη χρήση του λογισμικού TEACHES.
Το TEACHES είναι λογισμικό που έχει αναπτυχθεί από το Εργαστήριο Θερμικών Στροβιλομηχανών του ΕΜΠ, και προσφέρει τη δυνατότητα για προσομοίωση της λειτουργίας πολλών μοντέλων αεριοστροβίλων σε οποιαδήποτε κατάσταση υγείας. Ειδικότερα, με την εισαγωγή κατάλληλων δεδομένων μπορεί να πραγματοποιήσει ευθεία προσομοίωση της λειτουργίας στροβιλομηχανής σε οποιοδήποτε σημείο λειτουργίας επιθυμεί ο χρήστης (Simulation Mode), ή και να κάνει διάγνωση της κατάστασης των συνιστωσών της μηχανής με την επεξεργασία διαθέσιμων μετρήσεων (Diagnostic Mode). Από την κύρια επιφάνεια εργασίας του λογισμικού, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το είδος της λειτουργίας που επιθυμεί, αλλά και να διαχειριστεί τα δεδομένα εισόδου και εξόδου.
rounded_corners
Κύρια επιφάνεια του λογισμικού TEACHES.
Επίσης, ο ρόλος των διαφόρων τμημάτων της κύριας επιφάνειας του λογισμικού διαφέρει ανάλογα με το είδος λειτουργίας που έχει επιλέξει ο χρήστης. Πιο συγκεκριμένα, τα σημεία λειτουργίας είναι πάντα δεδομένα εισόδου, ενώ οι μετρήσεις είναι αρχεία εξόδου σε λειτουργία προσομοίωσης και εισόδου σε λειτουργία διάγνωσης.  Επιπλέον, με το TEACHES δίνεται η δυνατότητα για προσομοίωση βλάβης και συγκεκριμένα την επίδραση διαφόρων βλαβών στην λειτουργία των συνιστωσών (συμπιεστή-στροβίλου) του αεριοστροβίλου. Αυτό επιτυγχάνεται με τις κατάλληλες τροποποιήσεις στις χαρακτηριστικές των συνιστωσών. Οι χαρακτηριστικές που προκύπτουν μπορούν να απεικονιστούν στο ίδιο διάγραμμα με τις αρχικές, οπτικοποιώντας καλύτερα τη μεταξύ τους διαφορά. Οι αποκλίσεις από την ονομαστική λειτουργία μιας συνιστώσας εισάγονται στην κύρια επιφάνεια του λογισμικού. Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η αποτύπωση της “υπογραφής” μίας βλάβης.
rounded_corners53
Σύγκριση χαρακτηριστικών συμπιεστή με βλάβη και χωρίς βλάβη.
Επίλογος
Η μέθοδος Προδραστικής Συντήρησης αποτελεί τη σύγχρονη τάση σε θέματα συντήρησης που έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και θα καθιερωθεί τα επόμενα χρόνια στις μεγάλες βιομηχανίες και την εμπορική ναυτιλία.
Η πρακτική από την υλοποίηση τέτοιων προγραμμάτων σε παγκόσμια κλίμακα δείχνει συνολικό οικονομικό όφελος (Return on Investment) της τάξης του 30%-40% και ακόμη μεγαλύτερο επιχειρησιακό όφελος. Η πιλοτική εφαρμογή της αυτής μεθόδου στο Π.Ν. μπορεί να αποτελέσει την αφετηρία καθιέρωσης μιας σύγχρονης μεθόδου συντήρησης με σημαντικά οικονομικά και επιχειρησιακά ωφέλη.[1]
________
Σημειώσεις:
[1] «Machinery Vibration Analysis» Tων Πλωταρχών (Μ) Κ. Καμάρα ΠΝ και (M) Γ. Χατζηχρήστου ΠΝ, όπως δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Ναυτική Επιθεώρηση», τ.571, σ.63. Έκδοση  ΥΙΝ / ΓΕΝ, ΔΕΚ 2009 – ΦΕΒ 2010.
[2] “Επεξεργασία μετρήσεων και συσχέτιση τους με τις διαδικασίες συντήρησης και τη διάγνωση κατάστασης Βιομηχανικών Αεριοστροβίλων”, Μιχαήλ Γ. Χανιώτης, ΕΘΣ/ΕΜΠ, 2013.
 e-amyna

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου