Το F313 "Qaher" - πράγμα που σημαίνει "Κατακτητής" στην γλώσσα των Φαρσί - περιγράφεται ως ένα νέο μαχητικό stealth με ικανότητα σύντομης απο- και προσγείωσης.
Ο Πρόεδρος του Ιράν Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ ανέφερε στα αποκαλυπτήρια του Qaher 313 ότι είναι "ένα από τα πιο εξελιγμένα μαχητικά αεροσκάφη στον κόσμο σήμερα". Το προηγμένο αεροσκάφος με μια προηγμένη εμφάνιση έχει μια πολύ μικρή διατομή ραντάρ και είναι σε θέση να λειτουργεί και να πετά σε χαμηλό υψόμετρο, σύμφωνα με τον Ιρανό υπουργό Άμυνας Αχμάντ Βαχίντι Γκεν, τον οποίο επικαλείται το επίσημο κρατικό ειδησεογραφικό πρακτορείο FARS.
Ο υπουργός Άμυνας δήλωσε ότι το νέο τζετ χαρακτηρίζεται από προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα και θα μπορούσε να εξοπλιστεί με πυραύλους και άλλα όπλα που αναπτύχθηκαν από την ιρανική βιομηχανία. "Το μαχητικό είναι ιρανικό, και όλα τα μέρη του, από το Α έως το Ω, έχουν κατασκευαστεί στο εσωτερικό," ανέφερε στην ιρανική κρατική τηλεόραση ο Χασάν Παρβανέχ, ο υπεύθυνος μάνατζερ του προζέκτ Qaher 313. Είπε επίσης ότι το Qaher είναι το πρώτο τζετ του Ιράν που χρησιμοποιεί ένα μπροστινό πτερύγιο ελέγχου.
Οι παρατηρητές στο Flightglobal, κατά την αποκάλυψη του αεροσκάφους επεσήμαναν δέκα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το Qaher.
1 - Χρησιμοποιεί δύο αεραγωγούς για την παροχή αέρα στον κινητήρα. Λόγω μιας έμμεσης γωνία του κινητήρα προς τους αεραγωγούς, η ανακλαστικότητα ραντάρ μειώνεται, και αυτό καθιστά την γωνιακή σχεδίαση των αεραγωγών εισόδου στην επιφάνεια για να απορροφήσουν την ενέργεια του ραντάρ, ακριβώς όπως στο F35.
2 - Το θερμό καυσαέριο αναμιγνύεται με κρύο αέρα μέσω των αεραγωγών, προτού εξαχθεί από το σύστημα εξάτμισης, για να μειωθούν οι επιπτώσεις θερμότητας στην επιφάνεια του αεροσκάφους.
3 - Χρήση απορροφητικών υλικών στην επιφάνεια, για να απορροφούν την κυματική ενέργεια και να μειώνουν την αντανάκλαση ραντάρ.
4 - Λαμβάνοντας υπόψη το εκτιμώμενο μήκος και ύψος του αεροσκάφους είναι μικρότερο από 16 και 4 μέτρα, τα δύο διαμερίσματα με ωφέλιμο φορτίο φέρουν δύο βόμβες 2000 λιβρών, ή μεγαλύτερο αριθμό μικρότερων έξυπνων κατευθυνόμενων βλημάτων, ή τουλάχιστον 6 βλήματα αέρος-αέρος στην κατηγορία των R-17 ή PL-12.
5 - Η σχετικά μεγάλη κάθετη επιφάνεια της ουράς δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες ευστάθειας και με την κεκλιμένη κάθετη αεροδυναμική δημιουργούνται πολλαπλές δυνατότητες ελιγμών.
6 - Ο πολύ μεγάλος θόλος δίνει ορατότητα 360 μοιρών, η οποία είναι απαραίτητη για πτήσεις σε χαμηλό υψόμετρο, βοηθά ιδιαίτερα στις αποστολές επιθέσεων σε στόχους στο έδαφος, και είναι επίσης πολύ χρήσιμο στην εγγύς αεροπορική υποστήριξη.
7 - Η γωνία πτέρυγας είναι ένα τέλειο παράδειγμα του εγχώριου σχεδιασμού των αεροσκαφών, η οποία δίνει ένα πλευρικό προφίλ όπως το "Μ", παρόμοιο με ένα προφίλ "W", που είναι η καλύτερη μορφή για χρήση σε σύγχρονα αεροσκάφη.
8 - Ο μονός τροχός στο σύστημα προσγείωσης είναι η απόδειξη ότι το F-313 είναι ένα ελαφρύ αεροσκάφος, με ελάχιστο βάρος από 12 έως 14 τόνους, με μέγιστο βάρος περί τους 20 τόνους.
9 - Υπάρχουν 8 αναλογικές ενδείξεις στο πιλοτήριο.
10 - Το F-313 έχει ένα κεντρικό στικ ελέγχου, με τα συστήματα ελέγχου, τις κινητές επιφάνειες πτέρυγας, το πηδάλιο και τον κάθετο σταθεροποιητή, όλα υδραυλικά ελεγχόμενα, απουσιάζει σύστημα fly-by-wire (FBW).
Οι Ιρανοί αξιωματούχοι ανέφεραν ότι για το σχεδιασμό του F-313 χρησιμοποιήθηκε προηγμένο λογισμικό, με αεροδυναμικές μεθόδους ανάλυσης, όπως η υπολογιστική ρευστοδυναμική (CFD), με τη βοήθεια λογισμικού GAMBIT, FLUENT, και άλλου λογισμικού υπολογισμού του σχεδιασμού.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου