Τα Su-27UB θα έχουν εξαντλήσει το ωφέλιμο πριν από το τέλος του 2013 - Η Διοίκηση της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τη φθορά των αεροσκαφών κατάρτισης στις μάχιμες μονάδες, όπου οι πιλότοι περνούν το 70% των πτήσεων. Το θέμα αυτό επισημάνεται στην έκθεση σχετικά με την κατάσταση της στρατιωτικής αεροπορίας στη Ρωσία το 2012.
Ένας από τους συντάκτες της έκθεσης αναφέρει ότι το ωφέλιμο των αεροσκαφών κατάρτισης Su-27UB έχει σχεδόν εξαντληθεί σε όλες τις μοίρες. Στην Ρωσική Πολεμική Αεροπορία υπάρχουν περίπου 70 αεροσκάφη με αυτή τη δυνατότητα. Περίπου 30 από αυτά δεν είναι σε θέση να πετάξουν, και τα υπόλοιπα 40 έχουν εξαντλήσει το ωφέλιμο κατά 90%. Ήδη από το 2014, δεν θα πετάει κανένα, γιατί με τα Su-27UB εκτελούνται οι περισσότερες από τις δραστηριότητες στις μονάδες και τα κέντρα κατάρτισης.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Izvestia, ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η κατάσταση που παρουσιάζει η έκθεση για 10 εκπαιδευτικά κέντρα σε όλη τη χώρα. Το Su-27 είναι το κύριο μαχητικό αεροσκάφος αναχαίτισης της Ρωσίας. Υπάρχει σε διάφορες εκδόσεις, και η πλέον σύγχρονη έκδοση καλείται SM-3. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, 55 μαχητικά έχουν λάβει αυτή την αναβάθμιση.
Τα UB πετούν πολύ πιο συχνά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, μια αναλογία περίπου 70% με 30%. Σύμφωνα με τον ίδιες πηγές, τρεις ντουζίνες των Su-27 κατάρτισης ((κωδικός εργοστασίου - Τ-10U)) δεν θα επιστρέψουν σε λειτoυργία. Έχουν ρωγμές στις πτέρυγες, η παραμόρφωσεις στην άτρακτο, ενώ στα υπόλοιπα είτε έχει λήξει, ή θα λήξει πολύ σύντομα το ωφέλιμο. Με αυτό το ρυθμό, μέχρι το τέλος του 2013, δεν θα βρίσκονται λειτουργικά περισσότερα από 15-20 κατάρτισης.
Η θλιβερή κατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών εκπαίδευσης δεν είναι μυστικό για την Διοίκηση της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ένας ανώτερος αξιωματικός είπε ότι σύμφωνα με τη νέα δομή που απρουσιάστηκε το 2009, ο τότε Υπουργός Άμυνας Ανατόλι Σερντιούκοφ παρήγγειλε τα νέα πολυλειτουργικά Su-30. Τον Μάρτιο του 2012, το Υπουργείο Άμυνας παρήγγειλε στο εργοστάσιο αεροσκαφών στο Ιρκούτσκ 30 μαχητικά, και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους άλλα 30 αεροσκάφη.
Το πρόβλημα είναι, ότι τα πρώτα αεροσκάφη αυτών των παραγγελιών έχουν αρχίσει να σχηματίζουν μια μοίρα μάχης και δεν χρησιμοποιούνται ως εκπαίδευσης.
Η κατασκευαστική εταιρία δεν έχει φέρει ακόμη σε μαζική παραγωγή το νέο ενιαίο Su-35. Αντί του Su-35 τώρα κατασκευάζεται το Su-30. Αυτή ήταν η εντολή του τότε Διοικητή της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, στρατηγού Αλεξάντερ Ζελίν. Υπάρχει επίσης μια διπλή έκδοση του Su-35, το οποίο μπορεί στη συνέχεια να λειτουργήσει ως εκπαίδευσης.
Ο ανεξάρτητος στρατιωτικός εμπειρογνώμονας Άντον Λαβρόφ πιστεύει ότι η Πολεμική Αεροπορία έχει δύο εναλλακτικές λύσεις. Η πρώτη αφορά την ανακαίνιση όλων των υφιστάμενων Su-27UB, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων τους. Η δεύτερη - η αντικατάσταση του SU-27UB με το Su-30. Αν και δεν είναι ακόμη σαφές πόσά αεροσκάφη μπορεί να παράγει το εργοστάσιο στο Ιρκούτσκ, αυτή η επιλοή παρουσιάζει τα περισσότερα πλεονεκτήματα.
Σύμφωνα με τα σχέδια της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, η Ρωσική Πολεμική Αεροπορίασχεδιάζει να εντάξει το Su-35 στην δομή της έως το 2015. Σε αυτή τη φάση, στις μάχιμες μονάδες πρόκειται να παραδοθούν περίπου 50 Su-35. Για τους μαθησιακούς στόχους θα μπορούσαν να παραδοθούν σε αυτές τις μοίες μερικά από τα Su-30. Ωστόσο, αυτό θα απαιτούσε μια ξεχωριστή απόφαση της στρατιωτικής ηγεσίας.
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου