Η Τουρκία είναι μόλις η τρίτη χώρα στον κόσμο που παράγει UAV κατηγορίας MALE, μετά το Ισραήλ και τις ΗΠΑ. (ΤΑΙ)
Η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (ΤΑΙ)
ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι δοκιμές αποδοχής του
Συστήματος Μη-επανδρωμένου Εναέριου Οχήματος (UAV) Μέσου Υψόμετρου,
Μακράς Διάρκειας πτήσης (MALE) ANKA (Φοίνικας) που σχεδίασε και ανέπτυξε
η ίδια, με την εκτέλεση των τελευταίων δοκιμαστικών πτήσεων μεταξύ 20
και 22 Ιανουαρίου 2013.
Η δοκιμαστική πτήση διάρκειας μεγαλύτερης
των 18 ωρών, άρχισε στις 9:05 π.μ. της 20ής Ιανουαρίου και κατέληξε σε
αυτόματη προσγείωση στις 3:15 π.μ. της 21ης, μετά από επιτυχή επίδειξη
των επιδόσεων πλήρους διάρκειας πτήσης και εμβέλειας 200km της ζεύξης
δεδομένων, με ανέμους ταχύτητας μέχρι και 45 κόμβων.
Στη διάρκεια της πτήσης επιτεύχθηκε
συντονισμός με τον Έλεγχο Εναέριας Κυκλοφορίας (ATC) μέσω
αερομεταφερόμενης συσκευής ασυρμάτου, η οποία αναμετέδιδε στον Σταθμό
Ελέγχου Εδάφους (GCS) διαμέσου της ζεύξης δεδομένων, επιδεικνύοντας
την ικανότητα του ΑΝΚΑ να επιχειρεί με ασφάλεια σε εναέριο χώρο
ελεγχόμενο από ATC.
Σε διαφορετική δοκιμαστική πτήση στις 22
Ιανουαρίου, επιδείχθηκαν νυχτερινές απογειώσεις και προσγειώσεις με το
Αυτόματο Σύστημα Απογείωσης και Προσγείωσης (ATOLS).
Στη διάρκεια των δοκιμών αποδοχής, η οποία
βρισκόταν σε εξέλιξη από το φθινόπωρο του 2012, περί τις 130
διαφορετικές δοκιμές εδάφους και δοκιμαστικές πτήσεις πραγματοποιήθηκαν
με επιτυχία, υπό την επίβλεψη εκπροσώπων του Υφυπουργείου Αμυντικής
Βιομηχανίας (SSM) του Υπουργείου Άμυνας και της Τουρκικής Πολεμικής
Αεροπορίας, αποδεικνύοντας την ετοιμότητα αποστολής των συστημάτων του
ΑΝΚΑ.
Από την πρώτη πτήση του τον Δεκέμβριο του
2010, το ΑΝΚΑ έχει υπερβεί τις 140 ώρες πτήσης, στη διάρκεια των οποίων
τα συστήματα ελέγχου πτήσης, ζεύξης δεδομένων, πρόωσης, καυσίμου,
προσγείωσης, περιβαλλοντικού ελέγχου, προστασίας από πάγο και το
ηλεκτρικό σύστημα, καθώς και τα συστήματα αποστολής περιλαμβάνοντας το
φορτίο Ηλεκτροπτικών/ Υπερύθρων (ΕΟ/IR), τον ασύρματο ATC και τον
καταγραφέα δεδομένων, υποβλήθηκαν σε δοκιμές σε υψόμετρα μέχρι και
26.000ft. Οι ικανότητες αυτόματου πιλότου, ναυτιλίας, αυτόματου
επαναλαμβανόμενου προτύπου περιφοράς και ATOLS επιδείχθηκαν στο σύνολο
του φακέλου πτήσης, περιλαμβάνοντας δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Η ανακοίνωση καταλήγει: «Διαπραγματεύσεις
σύμβασης βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με το SSM για την αρχική σειριακή
παραγωγή δέκα συστημάτων ANKA για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου