Τα τελευταία χρόνια, γίνονται διεθνώς μεγάλες προσπάθειες για
ένα υπερ-υπερηχητικό αεροσκάφος, ένα σύστημα πρόωσης που «αναπνέει»
αέρα και βασίζεται σε ένα scramjet.
Για να δοκιμαστεί αυτή η πολύ ακριβή τεχνολογία, πραγματοποιήθηκαν κατάλληλες έρευνες στην βάση των scramjet. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν διάφοροι τύποι. Πρώτον, σχετικά με το σχεδιασμό των υπερυπερηχητικών αεροσκαφών με πρόωση από έναν scramjet, συνήθως επιταχύνονται από ένα συμβατικό πύραυλο στην αντίστοιχο ταχύτητα Mach και στη συνέχεια με τη βοήθεια της δικής τους κίνησης πραγαμτοποιούν μία αεροδυναμική πτήση. Εδώ, οι Αμερικανοί είναι μπροστά: Το αμερικανικό πρόγραμμα Hyper-Χ που βρήκε συνέχεια στην ανάπτυξη του X-51A. H Ευρώπη έχει επίσης να παρουσιάσει την δική της έρευνα, το LEA.
PROMETHEE - το γαλλικό πρόγραμμα μιας στρατιωτικής υπερυπερηχητικής έννοιας πρόωσης, υπό την αιγίδα του ερευνητικού ινστιτούτου ONERA. Το προηγουμένως κατασκευασμένο και δημοσιοποιημένο μοντέλο αποτελείται από ένα απλό προπλάσμα (μια επίπεδη πλάκα), είσοδος, θάλαμος καύσης και στόμιο εξαγωγής. Οι πρώτες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα διεξήχθησαν στη Γαλλία και τη Ρωσία (ερευνητικό ινστιτούτο ITAM).
Οι θεμελιώδεις μελέτες για το θέμα αυτό έχουν γίνει στο πλαίσιο του προγράμματος JAPHAR, που αφορούν σχετικές έρευνες από τεχνολογικά ινστιτούτα στην Γαλλια και τη Γερμανία. Το πρόγραμμα Lapcat της Ευρωπαϊκής Ένωσης ασχολείται με ολοκληρωμένες προσεγγίσεις για υπερυπερηχητικά ιπτάμενα αντικείμενα. Στο έργο συμμετέχουν 16 ευρωπαίοι εταίροι από τη βιομηχανία, ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια. Το πρόγραμμα ATLLAS είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας με 13 εταίρους από τον τομέα της βιομηχανίας και της έρευνας.
Σήμερα, το ευρωπαϊκό υπερυπερηχητικό πρωτότυπο εναέριο όχημα είναι έτοιμο να πετάξει - με ρωσική βοήθεια. Το πρωτότυπο LEA έχει ολοκληρώσεις τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα και είναι έτοιμο για δοκιμές πτήσης στη Ρωσία. Οι πρώτες δοκιμές αεροδυναμικής που διεξήχθησαν στη Γαλλία, έχουν ολοκληρωθεί. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα S4 στη Γαλλία έδειξαν ότι το LEA είναι έτοιμο για την πρώτη πτήση με ταχύτητα 6 Μ.
Οι πτητικές δοκιμές του υπερυπερηχητικού LEA προγραμματίζονται από ένα ρωσικό υπερηχητικό βομβαρδιστικό αεροπλάνο Tu-22Μ3 "Backfire-C". Το 2014 και το 2015, θα εκτελεστούν δύο πτήσεις στις οποίες προγραμματίζεται ότι θα φτάσει την ταχύτητα μεταξύ 4 M και 8 M, για ένα διάστημα έως και 30 δευτερόλεπτα. Το 4,2 μέτρα μακρύ LEA θα απελευθερωθεί από το βομβαρδιστικό με ταχύτητα 1,7Μ, και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσει τον δικό του κινητήρα, ο οποίος κατασκευάστηκε στην βάση του
Πηγή
Για να δοκιμαστεί αυτή η πολύ ακριβή τεχνολογία, πραγματοποιήθηκαν κατάλληλες έρευνες στην βάση των scramjet. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν διάφοροι τύποι. Πρώτον, σχετικά με το σχεδιασμό των υπερυπερηχητικών αεροσκαφών με πρόωση από έναν scramjet, συνήθως επιταχύνονται από ένα συμβατικό πύραυλο στην αντίστοιχο ταχύτητα Mach και στη συνέχεια με τη βοήθεια της δικής τους κίνησης πραγαμτοποιούν μία αεροδυναμική πτήση. Εδώ, οι Αμερικανοί είναι μπροστά: Το αμερικανικό πρόγραμμα Hyper-Χ που βρήκε συνέχεια στην ανάπτυξη του X-51A. H Ευρώπη έχει επίσης να παρουσιάσει την δική της έρευνα, το LEA.
PROMETHEE - το γαλλικό πρόγραμμα μιας στρατιωτικής υπερυπερηχητικής έννοιας πρόωσης, υπό την αιγίδα του ερευνητικού ινστιτούτου ONERA. Το προηγουμένως κατασκευασμένο και δημοσιοποιημένο μοντέλο αποτελείται από ένα απλό προπλάσμα (μια επίπεδη πλάκα), είσοδος, θάλαμος καύσης και στόμιο εξαγωγής. Οι πρώτες δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα διεξήχθησαν στη Γαλλία και τη Ρωσία (ερευνητικό ινστιτούτο ITAM).
Οι θεμελιώδεις μελέτες για το θέμα αυτό έχουν γίνει στο πλαίσιο του προγράμματος JAPHAR, που αφορούν σχετικές έρευνες από τεχνολογικά ινστιτούτα στην Γαλλια και τη Γερμανία. Το πρόγραμμα Lapcat της Ευρωπαϊκής Ένωσης ασχολείται με ολοκληρωμένες προσεγγίσεις για υπερυπερηχητικά ιπτάμενα αντικείμενα. Στο έργο συμμετέχουν 16 ευρωπαίοι εταίροι από τη βιομηχανία, ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια. Το πρόγραμμα ATLLAS είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνεργασίας με 13 εταίρους από τον τομέα της βιομηχανίας και της έρευνας.
Σήμερα, το ευρωπαϊκό υπερυπερηχητικό πρωτότυπο εναέριο όχημα είναι έτοιμο να πετάξει - με ρωσική βοήθεια. Το πρωτότυπο LEA έχει ολοκληρώσεις τις δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα και είναι έτοιμο για δοκιμές πτήσης στη Ρωσία. Οι πρώτες δοκιμές αεροδυναμικής που διεξήχθησαν στη Γαλλία, έχουν ολοκληρωθεί. Οι δοκιμές στην αεροδυναμική σήραγγα S4 στη Γαλλία έδειξαν ότι το LEA είναι έτοιμο για την πρώτη πτήση με ταχύτητα 6 Μ.
Οι πτητικές δοκιμές του υπερυπερηχητικού LEA προγραμματίζονται από ένα ρωσικό υπερηχητικό βομβαρδιστικό αεροπλάνο Tu-22Μ3 "Backfire-C". Το 2014 και το 2015, θα εκτελεστούν δύο πτήσεις στις οποίες προγραμματίζεται ότι θα φτάσει την ταχύτητα μεταξύ 4 M και 8 M, για ένα διάστημα έως και 30 δευτερόλεπτα. Το 4,2 μέτρα μακρύ LEA θα απελευθερωθεί από το βομβαρδιστικό με ταχύτητα 1,7Μ, και στη συνέχεια θα ενεργοποιήσει τον δικό του κινητήρα, ο οποίος κατασκευάστηκε στην βάση του
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου